Allt du behöver veta om våra konserter på Innergården

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om våra evenemang på Innergården. Saknar du något är du välkommen att kontakta oss på info@nojesfabriken.se eller 054-22 22 00

Entré och tider vid konsert på Innergården

När börjar konserterna på Innergården?

Tiden för konsertstart på Innergården kan variera något men som oftast mellan 19.00 – 20.00. Du hittar all information och mer specifik tid för varje kväll under respektive evenemang.

Ibland finns det omständigheter vi inte kan råda över, då kan tiderna behöva justeras. OM konsertstart skulle tidigareläggas kan du räkna med att vi alltid kommunicerar detta till våra biljettköpare via sms eller mail.

När öppnar dörrarna till Innergården?

Dörrarna till Innergården öppnar som oftast 18.00 om inget annat anges under respektive evenemang.

Är det sittplats eller ståplats?

Vid de flesta kvällar är det ståplats som gäller. Vid en del evenemang då möblering blir möjlig ställer vi ut bord och stolar. Dessa går inte att förboka utan här gäller först till kvarn. Tänk på att kanske ge din plats till någon som kan behöva den bättre. Här gäller samma sak som när du åker buss 🙂

Mat & Dryck på Innergården

Vad kan jag äta på Innergården

På Innergården serverar vi sommaren 2024 en Pulled Beef Taco (alt Pulled Oumph) med vitlöksmajo, BBQ, cheddarrippel, picklad rödlök och gräslök. Det finns också klassisk korv med bröd och snacks.

Vägg i vägg med Innergården finns CAVA 42 där du innan eller efter konsert kan njuta olika sorters tapas.

Finns det bar på Innergården?

På Innergården finns två barer med fullständiga rättigheter. Vi håller alltid minst en bar öppen.

Biljetter

Åldersgräns vid konsert på Innergården

Som standard gäller 18 års åldergräns vid våra konserter på Innergården. Detta på grund av rådande regler gällande alkoholförsäljning i lokalen. Detta gäller även i målsmans sällskap.

Måste jag skriva ut min biljett eller kan jag visa upp den på mobilen?

Det går bra att visa upp biljetten på mobilen, förutsatt att din skärm är hel och har hög ljusstyrka. Streck- eller QR-koden måste kunna scannas.

Jag har tappat min biljett! Vad kan jag göra?

Tickster erbjuder möjligheter att komma åt din e-biljett via deras hemsida (https://download.tickster.com/) Du behöver ha ditt referensnummer från köpet som du hittar i din mail.

Har du köpte biljett via Ticketmaster är det bara att logga in för att ladda hem din biljett på nytt.

Har du tappat bort mailet med e-biljetten och inte har något konto eller referensnummer brukar biljettleverantören kunna skicka biljetten igen. Kontakta deras kundtjänst i god tid innan konserten för att få hjälp med detta.

Observera att biljetten är en värdehandling och kan ej ersättas. Du måste ha en giltig biljett för att komma in. Har du köpt en e-biljett kan du skriva ut den hur många gånger som helst, men så fort en biljett scannats i entrén blir övriga kopior oanvändabara

Jag har glömt min biljett. Kan ni ta fram den på plats?

Nej! Vi har inte alltid tillgång till biljettleverantörens system för att kunna leta upp kunder. Vi kan därmed endast kontrollera medhavda biljetter och du måste ha en giltig biljett för att komma in.

Räcker bokningsbekräftelse som biljett?

Mnjaee! Vi använder oss av Om du har köpt biljetter på Tickster och Ticketmaster. Om du fått en bokningsbekräftelse med QR-kod funkar denna även som biljett. Det är streck- eller QR-koden som är unik för varje biljett och måste kunna uppvisas för varje besökare, antingen utskriven eller via mobilen. Om du har köpt en biljett via annan leverantör och bokningsbekräftelsen inte har någon form av streck- eller QR-kod, kommer den inte att gå att scanna eller funka som en biljett.

Var köper jag biljett?

Våra biljetter säljs i första hand online via vår hemsida. Vi använder oss främst av Tickster och Ticketmaster som biljettleverantörer men andra biljettsystem kan förekomma vid enstaka kvällar. Utgå alltid från vår hemsida för att handla av officiella och korrekta återförsäljare. När du klickar på ”Köp biljett” här på vår hemsida hamnar du rätt!

Biljetter kan även köpas i entrén på konsertdagen såvida det inte är utsålt. Var ute i god tid!

Är biljetterna personliga?

Våra biljetter är inte personliga. Du kan köpa till en kompis i ditt eget namn och det påverkar inte biljettens giltighet. Observera att de flesta av våra evenemang har en åldersgräns på 18 år.

Kan jag ge biljetterna till någon annan?

Ja. Biljetten är inte personlig och kan överlåtas.

Vi tar dock avstånd från andrahandsförsäljning av biljetter och har ingen möjlighet att kontrollera eller kompensera för ogiltiga, makulerade eller falska biljetter köpta från privatpersoner eller oseriösa företag.

Observera också att de flesta av våra evenemang har en åldersgräns på 18 år.

Kan jag köpa en biljett i andra hand?

Ja, men du gör så på egen risk!
Om du köper din biljett direkt från en privatperson eller en andrahandssida (såsom Viagogo eller Biljettshop.se som vi avråder starkt från att använda) kan vi inte garantera att biljetten är giltig eller att du nås av viktig information rörande konserten. Tänk även på att det inte är ditt konto som är kopplat till köpet när du har köpt i andrahand. Detta betyder att återbetalning skickas till ursprungskunden i de fall konserten ställs in!

Finns det av- eller ombokningsskydd?

Ja!
Det går att köpa till samtidigt som du köper konsertbiljetten. Skyddet ger dig fri av- eller ombokning minst 30 dagar före evenemanget. Av- eller ombokningsskyddet gäller för en biljett vid ett tillfälle, antingen för avbokning eller ombokning. Vid avbokning återbetalas allt exkl. kostnad för avbeställningsskyddet. Återbetalningen sker via samma betalmedel som användes vid köpet.

Ersättningsvillkor vid av- eller ombokning mindre än 30 dagar men mer än 48 timmar före föreställningen

Fri avbokning/ombokning mindre än 30 dagar men mer än 48 timmar före föreställningen, tillåts i de fall kunden rimligen inte kan gå på föreställningen p.g.a. oförutsedd händelse. Beroende på anledning krävs läkarintyg/polisanmälan.

Villkor vid av- eller ombokning mindre än 48 timmar före föreställningen

Vid av- eller ombokning mindre än 48 timmar före föreställningen lämnas ingen ersättning och biljetten går inte heller att boka om.

Skyddet måste köpas i samband med biljettköp, kan ej köpas till i efterhand.

Kvarglömt / Upphittat

Jag har glömt hämta ut något från garderoben?

Kvarglömt inhängt ytterplagg i garderoben hämtas ut med garderobsbricka. Detta kan göras under vardagar på Nöjesfabriken mellan 08.00 – 17.00. Är garderobsbrickan borttappad men ytterplagget kvar – återfås plagget mot beskrivning och den förlorade garderobsbrickan ersätts med 50 kr.

Plagg som inte hämtas inom 2 veckor lämnas till välgörande ändamål. Värdesaker lämnas över till Polisens hittegods tisdagen efter varje öppet helg.

Du når oss måndag – fredag 9-16 på
info@nojesfabriken.se
+46(0) 54 22 22 00

Jag har tappat/glömt något på Innergården, vad gör jag?

För borttappade saker under konsert på Innergården vänligen kontakta vår reception.

Du når oss måndag – fredag 9-16 på
info@nojesfabriken.se +46(0) 54 22 22 00